TikTok

TikTok’ta Ürün Satışı ile Para Kazanmak

TikTok günümüzün en popüler sosyal medya platformalarından bir tanesidir. TikTok’a genel olarak bakıldığında içerisinde genç bir hedef kitlesi barındırdığı söylenebilir. Bundan dolayı TikTok’tan para kazanmak için genç kitleye yönelik içerikler üretmek oldukça mantıklıdır. Bu içerikleri üreterek TikTok üzerinden ürün satışı yapabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

TikTok’un bu kadar gelişmesi ile birlikte sosyal ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Sosyal ticaretin bir diğer ismi de dijital ticarettir. Markalar da bunu farkederek ürünlerini TikTok’tan satmaya başlamıştır. TikTok’ta ürün satmak çoğu yönden oldukça avantajlıdır. Ancak TikTok’ta ürün satışı yapmak için bilmeniz gereken bazı adımlar bulunmaktadır.

7 Adımda TikTok’ta Nasıl Satış Yapılır?

7 Adımda TikTok’ta Nasıl Satış Yapılır?

TikTok ürün satışı kapsamında rekabetin oldukça yüksek olduğu sosyal medya platformlarından bir tanesidir. Buna rağmen doğru planlama ve sistemli bir çalışma ile birlikte rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. TikTok’ta ürün satışı yapmak için şu 7 adımı izleyebilirsiniz:

  • Niş Pazarı Belirleme
  • İşletme Hesabı Kurma
  • İçerik Oluşturma
  • Videolarınıza Ürün Etiketleme
  • Influencer Etkisi Yaratma
  • UGC (User Generated Content) Kullanma
  • Tanıtım ve Reklam

Yukarıda yer alan adımları inceleyerek ve uygulayarak başarılı bir TikTok ürün satışı sistemi kurabilirsiniz.

Niş Pazarı Belirleme

TikTok’ta yer alan kullanıcıların büyük bir çoğunluğunu gençler oluşturmaktadır. Genç kitleden sonra da 20-29 ve 30-39 yaş aralığı bunları takip etmektedir. Bundan dolayı satmak istediğiniz ürünün genç kitleye hitap ettiğinden emin olmanız gerekir. Eğer emin olamıyorsanız deneme yanılma yoluna gidebilirsiniz. Aynı zamanda deneme yanılma yönteminden iyi bir sonuç alamıyorsanız TikTok dışındaki platformlarda ürünlerinizi deneyebilirsiniz.

İşletme Hesabı Kurma

TikTok hesabınızı açtıktan sonra hesabınızı işletme hesabı olarak da göstermeniz gerekmektedir. TikTok işletme hesabı pazarlama stratejilerinizi düzenlemenize olanak sağlar. TikTok işletme hesabı oluşturmak için şu adımları izleyebilirsiniz:

  1. “TikTok for Business” “Giriş” sayfasına gidin.
  2. “TikTok ile Oturum Aç” seçeneğini seçin.
  3. “Yeni bir hesap oluşturun” veya “Hesabınızla Oturum Açın” ve “Yetkilendir” butonuna basın.
  4. Yeni “TikTok for Business hesabı oluştur” seçin. Şartları kabul edin ve “Onayla” seçeneğine tıklayın.
  5. Ardından “TikTok Reklam Yöneticisi” hesabı oluşturun ve “Kaydol” seçeneğine tıklayın.
  6. Sonrasında hoş geldiniz sayfasından hesabınızı oluşturmayı tamamlayın.

Yukarıdaki adımları doğru bir şekilde yaparak TikTok işletme hesabınızı oluşturabilirsiniz.

İçerik Oluşturma

TikTok’ta büyümek ve ürünlerinizi insanlara tanıtmak için içerik oluşturmanız kesinlikle gerekmektedir. Ancak burada da dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Kaliteli ve etkili içerikler oluşturmak için büyük bir çalışma göstermeniz gerekmektedir. İçeriklerin kalitesi arttıkça sayfanız ilgi çekmeye başlar ve ürün satışı imkanlarınızda da belli bir oranda artış gözlemlenir.

Videolarınıza Ürün Etiketleme

Sürecin en kolay adımlarından birisidir. Videolarınıza ürünlerinizi doğru bir şekilde etiketlemeniz gerekmektedir. Ürünleri etiketledikten sonra videolarınızda hem daha fazla etkileşim olur hem de video izlenmeleriniz artar.

Influencer Etkisi Yaratma

TikTok trendlerini takip etmek uygulamada başarıya ulaşmak için etkili olsa da farklı yollarla da bu etkiyi artırabilirsiniz. Influencer pazarlama seçeneği de böyle durumlarda kullanılabilecek en büyük silahlardandır. TikTok üzerinden Influencerlarla birlikte ürünlerinizi belirli fiyat karşılığında tanıtabilirsiniz. Bu sayede hem marka bilinirliğiniz artar hem de ürün satışlarınızda artış olur.

TikTok’ta takipçi sayınızı arttırmak için TikTok takipçi satın al paketlerimizden yararlanın.

UGC (User Generated Content) Kullanma

Influencerlar ile birlikte çalışarak UGC oluşturma imkanınız ortaya çıkar. UGC, kullanıcıların sizler için içerik üretmesini sağlayan bir sistemdir. Kullanıcılar sizin sayfanız ile ilgili içerikler oluşturur ve sizler de bu içerikleri sayfanızda paylaşırsınız. Bu sayede geniş kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Tanıtım ve Reklam

TikTok’ta ürün satışı yapmak için kullanılan en etkili araçlardan birisi de reklamlardır. Geleneksel reklamcılık sisteminin yanında TikTok Promote ile videolarınızı ve ürünlerinizi daha fazla kullanıcının karşısına çıkarabilirsiniz.

TikTok Ürün Pazarlama

TikTok Ürün Pazarlama

 

TikTok’taki hızlı yükselme ile markalar ilgisini çekmek istediği kullanıcıları uygulamanın içerisinde kolaylıkla bulabiliyor. Diğer sosyal medya platformları ile kıyaslandığında TikTok içerisinde yer alan kullanıcı çeşitliliği ve miktarı günden güne artış gösteriyor. Bundan dolayı da orijinal ve inovatif video fikirleri çok fazla ilgi görüyor. Aynı zamanda genel kitleye hitap eden basit ve popüler trendleri uygulayan videolar da yüksek etkileşimler alabiliyor.

Moda, güzellik ve makyaj videoları, egzersizler ve hayata dair ipuçları ürün pazarlama yapmak isteyen kişilerin en çok tercih ettiği video kategorileri arasında yer almaktadır. Ürün satışı yapmak için bu tarz videoları çekebilir ya da UGC kullanarak belli influerlarla anlaşmalar yapabilirsiniz. Aynı zamanda influencer marketing için de büyük bir fırsat oluşturmuş olursunuz. Özellikle de belli kategorilerdeki ürünleri doğru influencerlar ile satmak çok daha avantajlıdır. Çünkü influencerların halihazırda bulunan kitlesi ve bir güvenilirliği bulunmaktadır.

TikTok’ta ürün satışı yaparken nereden başlayacağınız ile ilgili kafanızda soru işaretleri varsa bunun için keşfet sayfasını inceleyebilirsiniz. Bölgenizde yer alan trend ürünleri inceleyebilir, rakiplerinizin sayfalarına göz atabilir ve kullanılan hashtaglere bakabilirsiniz. Bu unsurlara göz attıktan sonra kendi tarzınızda bir sayfa oluşturabilirsiniz. Diğer sayfaları kopyalamaktan da kaçınmanız büyük önem taşır. Ürün satışında en dikkat etmeniz gereken noktalardan bir tanesi de popüler sesleri kullanmaya özen göstermektir. Bu sayede videonuzun trend olma ihtimali çok daha yüksek olur.

TikTok Ürün Bulma

TikTok Ürün Bulma

TikTok stoksuz satış yapan kişiler için büyük bir pazardır. TikTok’ta satış yapabileceğiniz ürünleri bulmak için belirli noktalara dikkat etmeniz gerekir. Bu noktalardan en önemlisi ürünlerinizi TikTok üzerinden satacağınız için TikTok algoritmasına uygun videolar oluşturmanızdır. Aynı zamanda videoların süresini de 60 saniyeden az olacak şekilde hazırlamalısınız.

TikTok’ta ürün bulmak için ürününzün en çok görüntülenen videolarını kontrol etmelisiniz. Eğer yüksek izlenmelere sahip birkaç video bulunuyorsa bu ürün trend bir ürün demektir. Aynı zamanda hashtag özelliğini kullanarak da ürünleri bulabilirsiniz. #tiktokmademebuy şeklinde bir arama yaparsanız TikTok’ta satılan ürünlere ulaşabilirsiniz.

Genel olarak bakıldığında trend olan ürünler yeterli doyum noktasına ulaşmış ürünlerdir. Yani daha fazla kullanıcının bu ürünü satın alacağı düşünülmez. Bundan dolayı da iyi ürün bulmak için onların potansiyelini görmek çok daha önemlidir. Örnek olarak Amazon’da trend olan bir ürün TikTok’ta eğer yeterli satış almıyorsa bu ürün TikTok pazarlaması için düşünülebilir. TikTok satışı için ürün bulurken kullanabileceğiniz bazı araçlar yer almaktadır. Bunlar şu şekildedir:

  • Jungle Scout
  • Algopix
  • CamelCamelCamel
  • Helium 10

Yukarıda yer alan araçlar kullanıcıların sıklıkla kullandığı TikTok ürün bulma araçlarından birkaçıdır.

Uğur Çakar

RoxMedya blog editörü. Sosyal medya uzmanı. Sosyal medya hakkında merak ettikleriniz ve yaşadığınız sorunlar üzerine yazar. Teknolojideki son gelişmeleri takip etmeyi sever. Araştırır, çizer.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu