Nedir?

İnfografik Nedir? 5 İnfografik Örneği

Son zamanlarda dergilerde ve sosyal medya platformlarında şık görünümlü infografiklerle karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Birçok farklı türü bulunan infografikleri gördüğünüzde beğenmiş olmalısınız. Çünkü görseller kullanıcıya bir şeyler öğretirken estetik anlamda da göze hoş gelmesini sağlamaktadır. İnfografik nedir ve nasıl infografik oluşturulur, gibi soruların cevabını içeriğimizde bulabilirsiniz.

İnfografik Nedir?

İnfografikler, karmaşık bilgilerin görsel ve hikayeye dönüştürülerek önemli noktaların daha etkili bir şekilde aktarılmasını sağlayan araçlardır. Pazarlamacılar okuyucuları sade bilgi ile sıkmak yerine infografiklerden yararlanır. Bu sayede anlatılmak istenenler daha etkili bir şekilde okuyucuya aktarılır. En iyi kreatif ajans ve SEO şirketlerinin pazarlama departmanı infografik kullanımına önem vermektedir.

İnfografik Türleri

İnfografikler çeşitli amaçlarda kullanılabilmektedir. Bundan dolayı infografikler de türlerine göre farklılık göstermektedir. Okuyucuya aktarmak istediğiniz bilgiler infografiklerin türünü belirlemektedir. Sıklıkla kullanılan infografik türleri şu şekildedir:

  1. İstatistiksel İnfografikler
  2. Bilgilendirici İnfografikler
  3. Liste İnfografikler
  4. Hiyerarşik İnfografikler
  5. Karşılaştırma İnfografikler
  6. Süreç İnfografikler
  7. Coğrafi İnfografikler
  8. Zaman Çizelgesi İnfografikler
  9. Özgeçmiş İnfografikler

Yukarıda bulunan infografikleri kullanarak okuyucu ile olan bağınızı güçlendirebilirsiniz. Aynı zamanda aktarmak istediğiniz bilgileri daha kolay bir şekilde kullanıcıya aktarırsınız.

1. İstatistiksel İnfografikler

İstatistiksel İnfografikler

Bir tartışma yürütüyorsanız ya da bir den fazla kaynaktan paylaşım yapmak isterseniz istatistiksel infografiklerden yararlanmanız gerekmektedir. Bu infografiklerde; verileri paylaşmak ve hikaye anlatmak için çizelgeler, simgeler ve resimler kullanılır. Aynı zamanda görsel olarak ilgi çekici yazı tipleri de sıkça tercih edilmektedir.

2. Bilgilendirici İnfografikler

Bilgilendirici İnfografikler

Yeni ya da bilgi odaklı bir kavramı okuyucuya aktarmak istediğinizde bilgilendirici infografiklerden faydalanmanız gerekir. Bu infografiklerde açıklayıcı başlıklar ve içerikler bulunur.

3. Liste İnfografikler

Liste İnfografikler

İpuçları, maddeleme, örnekleme ya da kaynak vermek istiyorsanız liste infografiklerden faydalanmanız gerekmektedir. Maddeleme yerine simgeleri, yazı tiplerini ve renkli araçları kullanabilirsiniz. Blog gönderilerinde kullanılmaya uygundur. Bazı maddelemeleri vurgulamak için farklı renklerde simgeler bile kullanabilirsiniz.

4. Hiyerarşik İnfografikler

Hiyerarşik İnfografikler

En büyükten en küçüğe, en genelden en özele ya da en fazladan en aza gibi bilgiler vermek istiyorsanız hiyerarşik infografiklerden faydalanmanız gerekmektedir. Kullanıcılar piramit şeklindeki infografiği sıkça kullanmaktadır. Başka bir örnek olarak komuta zinciri oluşturmak istediğinizde bu şemadan faydalanabilirsiniz.

5. Karşılaştırma İnfografikler

Karşılaştırma İnfografikler

İki benzer öğeyi karşılaştırmak istediğinizde bu infografikten faydalanabilirsiniz. Ürün ve hizmet karşılaştırmaları sıkça kullanılmaktadır. Genel olarak da böyle konularda tercih edilmektedir. Grafik içerisinde iki taraf da bir seçenek ile ortadan bölünür ve zıt renklerle birbirinden ayrılır.

6. Süreç İnfografikler

Süreç İnfografikler

Bir sürecin adımlarından bahsetmek isterseniz süreç infografiklerinden faydalanmanız gerekmektedir. Genel olarak numaralı simgeler tercih edilmektedir. Metin içeriği mümkün olduğunda az kullanılarak adımlardaki süreçler net bir şekilde kullanıcıya aktarılır.

7. Coğrafi İnfografikler

Coğrafi İnfografikler

Konum ile ilgili verileri okuyucuya aktarmak istediğinizde coğrafi infografiklerden faydalanmanız gerekmektedir. Isı haritaları, simgeler ve etiketler sıkça kullanılır. Haritaları yan yana getirerek bölgeler ile ilgili verilere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

8. Zaman Çizelgesi İnfografikleri

Zaman Çizelgesi İnfografikleri

Tarihleri ya da olayları vurgulamak istediğinizde zaman çizelgesi infografiklerinden faydalanmak isteyebilirsiniz. Özellikle de zaman konusunda kullanıcıların yeterli bilgilerinin elde edilmesi bu şekilde sağlanır. Etiketler, görseller ve simgeler estetik olarak yardımcı olarak kullanılmaktadır.

9. Özgeçmiş İnfografikler

Özgeçmiş İnfografikler

Her sektöre uygun olmasa da tasarım ile uğraşan kişilerin estetik bir özgeçmiş oluşturması iş dünyasında işlerine yarar. Aynı zamanda geleneksel özgeçmiş sisteminden uzaklaşmak isterseniz de bu infografiklerden faydalanabilirsiniz. Böylece daha profesyonel ve estetik bir tasarıma sahip olabilirsiniz.

İnfografik Kullanmanın Avantajları Neler?

İnfografikler satış konusunda oldukça gelişmiş araçlardır. Markanın, ürünün ya da hizmetin pazarlamasını kolaylaştırmak için infografiklerden faydalanabilirsiniz. Bu şekilde potansiyel müşterilerinize ulaşabilir ve onlarla daha etkili bir şekilde iletişim kurabilirsiniz. İnfografikler potansiyel müşterilerinizi sıkmadan onlara bilgi aktarmanızı sağlayan en güvenilir yöntemlerdir. İnfografik kullanmanın birçok avantajı bulunmaktadır. Bu avantajlar arasında şunlar yer almaktadır:

  • Daha Fazla Kullanıcı Etkileşimi
  • Viral Olma İhtimali
  • Konu Otoritesi
  • Marka Değerini Yükseltme

Yukarıdaki noktaları göz önünde bulundurarak infografiklerini avantajınıza çevirebilirsiniz.

Daha Fazla Kullanıcı Etkileşimi

Web sitesi içerisinde daha az metin içerikleri ve daha fazla görsel içerik kullanırsanı kullanıcıların etkileşimini arttırabilirsiniz. Ortalama bir kullanıcının dikkat süresi 8 saniyedir. Web sitenizi ziyaret eden bir kişi eğer sürekli olarak yazıları okuyorsa bir süre sonra sıkılıp okumayı bırakacaktır. Bundan dolayı içeriklerinize elinizden geldiğince görsel eklemeniz gerekmektedir. İnfografiklerden de burada faydalanabilirsiniz. İnfografikleri kullanarak görsel olarak ilgi çekici bilgileri kullanıcılarınıza sunabilirsiniz.

Viral Olma İhtimali

Bir infografik kullandığınızda bu görsel sosyal medya üzerinde paylaşılarak viral hale gelebilir. İnfografiklerinizde ilgi çekici istatistik ya da bilgiler kullanıyorsanız içeriklerinizi kolay bir şekilde internette yayabilirsiniz. Viral olma ihitmalini göz önünde bulundurarak hazırladığınız infografiklerde filigran kullanmaya özen göstermelisinz. Uzman pazarlamacıların yaptıkları açıklamalara göre kullandığınız infografikler sayesinde arama motorlarında daha yüksek sıralama alabilirsiniz. Bu sayede markanızı daha hızlı bir şekilde büyütebilirsiniz.

Konu Otoritesi

İnfografikler genel olarak doğruluğu kanıtlanabilir bilgilerle doludur. Şirketler orijinal araştırmalara göre infografikler oluşturabilir ya da mevcut çalışmaları birleştirebilir. Her iki senaryoda da şirketlerin değer verileri kendini göstermektedir. Bu sayede şirketler kendi sektöründe büyük bir otorite olmayı başarabilir.

Marka Değerini Yükseltme

İtibarınızı yüksek tutmak marka değerini arttıran en önemli noktalardan bir tanesidir. İtibarı yüksek şirketlerin müşterileri o şirkete daha fazla para harcarlar. Marka değerini arttırmak ve nişinizde otoriter bir şirkete sahip olmak için infografiklerden faydalanabilirsiniz. İnfografikler şirketinizin verdiği bilgilerle ilgili olmasa bile estetik olarak dikkat çekmesini sağlar. Bilgi olarak da kullanıcıyı tatmin ederseniz marka değeriniz büyük oranda artar.

İnfografik Kullanım Alanları

İnfografik Kullanım Alanları

İnfografiklerin çeşitli kullanım alanları bulunmaktadır. Pazarlamacıların sıkça tercih ettiği infografiklerin kullanım alanları şu şekildedir:

  • Web Sayfaları
  • İş Yerleri
  • CV Hazırlama
  • Okullar

Yukarıda bulunan sektörler için pazarlamacılar infografik oluşturarak görsel anlamda okuyucuya bilgiler sunabilir.

Web Sayfaları

İçerik üreticileri ve web sitesi adminleri için infografik kullanmak büyük önem taşımaktadır. E-ticaret ya da blog sayfaların yüksek sayıda ziyaretçi çekmek ve geri dönüşüm oranlarını arttırmak için infografikler güçlü araçlardır. Web sayfalarında kullanılan infografikler, okuyucuların metin ağırlıklı bir yazıyı daha kısa sürede anlamasını sağlamaktadır.

Yayıncıların da infografik kullanması önem teşkil etmektedir. Çünkü reklamverenlerin paylaştığı sponsorlu içeriklerin infografik olması okuyucuların gözüne daha estetik gözükmektedir. Böylece daha ilgi çekici bilgiler aktarılmaktadır.

İş Yerleri

İnfografiklerden faydalanılan bir diğer alan da iş ortamlarıdır. Genelde yöneticilerin hazırladığı infografikler, içeriklerin daha fazla ön planda olmasını sağlar ve merak uyandırır. Belli bir zaman diliminde yöneticilere verilen içerikler bir infografik haline getirilir. Yöneticiler de bu bilgileri daha basit bir hale getirerek çalışanlara ve kullanıcılara sunar.

CV Hazırlama

İş bulmanın oldukça zor olduğu bu dönemde CV hazırlamak birçok insan için oldukça zorlayıcı olabilmektedir. Yeni CV hazırlayan kişiler de hangi tarzda CV hazırlayacağını bilemeyebilir. İstatistiklere göre infografik şeklinde hazırlanan CV’ler işverenler tarafından daha kolay anlaşılıyor ve işe alım ihtimali daha da artıyor. Aynı zamanda iş başvurusunda bulunan kişiler de tasarım yetenekleri infografikler sayesinde gösterebiliyor. Bundan dolayı infografik CV hazırlamak eski tip CV’lere göre çok daha avantajlıdır.

Okullar

Temelde infografikler pazarlamacı ve diğer birçok sektördeki insanlara yardımcı olmaktadır. İnfografiklerin sıkça kullanıldığı alanlardan birisi de okullardır. Okul sunumları ve hazırlanan çalışmalar infografik kullanıldığında daha ilgi çekici hale gelmektedir. Öğretmenlerin genel olarak not kırdığı noktalar arasında sunumların yeterince estetik görünmemesi yer almaktadır. İnfografiklerden faydalanarak ödev ve sunumlarınızı daha ilgi çekici ve estetik hale getirebilirsiniz. Böylece öğretmenlerinizin aklında daha kalıcı olursunuz.

İnfografik Nasıl Hazırlanır?

İnfografik Nasıl Hazırlanır?

İnfografik tasarlamak ve hazırlamaya başlamak için şu adımları izleyip uygulamanız gerekmektedir:

  1. Hangi aracı kullanacağınızı belirleyin.
  2. Mevcut infografiklere bakın.
  3. İnfografik konusunu belirleyin.
  4. Hedef kitlenizi belirleyin.

Yukarıdaki adımları uygulayarak kolay bir şekilde infografik hazırlayabilirsiniz. Ardından infografiklerinizi pazarlamaya başlayabilirsiniz.

Hangi Aracı Kullanacağınızı Belirleyin

Öncelikle infografikleri hazırlarken hangi aracı kullanacağınıza karar vermeniz gerekmektedir. Kaliteli bir infografik hazırlamak için zaman ve çaba gerekmektedir. Başarılı bir infografik oluşturmak marka değerinizi büyük oranda arttırmaktadır. İnfografik oluşturabileceğiniz araçlar arasında şunlar bulunmaktadır:

Yukarıda yer alan programları kullanarak hızlı bir şekilde infografik oluşturabilirsiniz. Uzun zaman infografik tasarlamak istemiyorsanız bu araçların şablonlarını kullanarak kısa sürede kaliteli infografikler oluşturabilirsiniz.

Mevcut İnfografiklere Bakın

İnfografiklerinizin az çok nasıl görünmesini istediğinize göre bir fikir edinmek için halihazırda bulunan örneklere bakmak isteyebilirsiniz. “Cool Infographics” ve “Daily Infographics” gibi sitelerde örnek infografiklere göz atabilirsiniz. Aynı zamanda infografiklerin marka kiti ile birlikte oluşturmanız da büyük önem taşımaktadır. Bu sayede marka bilinirliği yaratabilir ve büyütebilirsiniz.

İnfografik Konusunu Belirleyin

İnfografik oluşturduğunuzda bir ana konunuzun olması gerekmektedir. Konuyu çok genel bir şekilde anlatmamanız ve spesifik olarak bir konuya odaklanmamanız en doğrusudur. Kaliteli bir infografik oluşturmak için hem belli bir konuya odaklanmanız hem de kullanıcılara fayda sağlamanız gerekir. Örnek infografiklerden faydalanarak konuya nereden başlayacağınıza karar verebilirsiniz. Ancak örneklerden fikir çalmaktansa ilham almaya çalışmanız gerekmektedir.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Oluşturmak istediğiniz infografiğin konusunun hangi kullanıcılar için faydalı olabileceğini belirlemelisiniz. İnfografiklerinizden değer almak isteyen kişileri bulmalısınız. Aynı zamanda içeriklerinizi de buna göre oluşturmalısınız. İnfografiğiniz harika gözükse bile eğer yanlış hedef kitleye ulaşıyorsa bir anlamı yoktur.

Başarılı Bir İnfografik İçin İpuçları

Başarılı Bir İnfografik İçin İpuçları

Başarılı bir infografik oluştururken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Şu noktaları göz önünde bulundurarak başarılı infografikler oluşturabilirsiniz:

  • Belirli bir renk paleti kullanın.
  • İnfografik başlığınızı düşünün.
  • Boyutlara dikkat edin.
  • Belirli sayıda yazı tipi kullanın.
  • Grafik ve görsellerden faydalanın.
  • Kaynak ve iletişim bilgisi ekleyin.
  • İnfografik oluşturucudan faydalanın.

Yukarıdaki noktalara dikkat ederek infografiklerinizi hazırlamaya özen gösterin. Bu şekilde anlatmak istediğiniz mesajı daha etkili bir şekilde aktarabilirsiniz.

Belirli Bir Renk Paleti Kullanın

İnfografiklerinize metin ve görsel eklemeye başlamadan önce renk paletinizin ne olacağına karar vermelisiniz. Bu şekilde infografik stili konusunda daha tutarlı olabilirsiniz. Aynı zamanda estetik olarak daha etkili bir tasarım hazırlayabilirsiniz.

İnfografik Başlığınızı Düşünün

Okuyucular gönderileri kaydırırken ilk göreceği şey infografiklerin başlığıdır. Bundan dolayı ilgi çekici ve anlaşılır bir başlık bulmak büyük önem taşımaktadır. İnfografik başlıklarını kaliteli yapmaya özen göstermeniz gerekmektedir.

Boyutlara Dikkat Edin

Boyutlar infografiklerin genel görünümünü etkileyen önemli unsurlardandır. Bundan dolayı infografiklerin boyutu ve ölçeği stratejik olarak kullanılmalıdır. İyi bir boyutlandırmayı firmanızın avantajına kullanabilirsiniz.

Belirli Sayıda Yazı Tipi Kullanın

Yazı tipleri bir markanın en önemli silahlarından bir tanesidir. Yazı tipleri ile kullanıcıya farklı duygular hissettirebilirsiniz. İnfografiklerde sınırlı sayıda yazı tipi kullanmaya özen göstermelisiniz. Aynı zamanda yazı tiplerini seçerken uyumlu ve gözü yormayacak yazı tiplerini seçmelisiniz.

Grafik ve Görsellerden Faydalanın

İnfografiklerinizi estetik olarak daha ilgi çekici hale getirmek için grafik, çizelge ve simgelerden faydalanmalısınız. Bu sayede okuyucu ile birlikte daha etkili bir iletişim kurabilirsiniz.

Kaynak ve İletişim Bilgisi Ekleyin

Oluşturduğunuz infografikte eğer başka kaynaklardan faydalanıyorsanız bunlardan bahsetmeniz oldukça önemlidir. Bundan dolayı yararlandığınız kaynakları infografiklerinizin sonuna eklemeyi unutmayın. İletişim bilgilerinizi de son bölüme ekleyerek ek bilgi isteyen kullanıcıların size ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

İnfografik Oluşturucudan Faydalanın

İnfografik oluşturma araçlarını kullanarak grafik tasarım araçlarını ve özelleştirilebilir şablonları kullanabilirsiniz. Önceden hazırlanmış tablolara, renk paletlerine ve grafiklere bu şekilde erişim sağlayabilirsiniz.

SSS

İnfografik Ne İşe Yarar?

İnfografikleri kullanarak okuması sıkıcı olan metinleri görselleştirerek okuyucuya daha kolay bir şekilde sunabilirsiniz. Bu sayede kullanıcı hem bilgiyi daha kolay bir şekilde öğrenir hem de sıkılmamış olur. Bunun yanı sıra infografikleri kullanarak marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.

Hangi Platformlarda İnfografik Paylaşılabilir?

Çeşitli sosyal medya platformlarında ve web sitelerinde tasarladığınız infografikleri paylaşabilirsiniz. Bu şekilde kendinize bir kitle edinebilirsiniz.

İnfografik Tasarlamak İçin Hangi Araçları Kullanabilirim?

İnfografikleri tasarlamak için Canva, Infogram ve PiktoChart araçlarından faydalanabilirsiniz. Bu araçlarından içerisinde bulunan şablonlardan faydalanabilirsiniz.

Uğur Çakar

RoxMedya blog editörü. Sosyal medya uzmanı. Sosyal medya hakkında merak ettikleriniz ve yaşadığınız sorunlar üzerine yazar. Teknolojideki son gelişmeleri takip etmeyi sever. Araştırır, çizer.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu