Facebook Satış Yapma Rehberi
Facebook, dünyada ve Türkiye’de yüksek kullanıcı sayısıyla ticari faaliyetler için ilgi çekici bir pazardır. Yüksek çeşitliliğe sahip Facebook satış yapma yöntemleri, markaların ve şahısların neden yoğun olarak Facebook’u tercih ettiğini açıklar. 2016 yılında insanların site üzerinden alım-satım yapmasını kolaylaştırmak için Marketplace uygulamasını hayata geçiren Facebook, ürün satışını kolay ve etkili hale getirmiştir. Hem şirketler hem bireysel kullanıcılar için Marketplace kullanarak istenen ürünlere ulaşmak mümkündür. Bu nedenle, Facebook’tan satış yapmak oldukça mantıklı bi hamledir. Peki, Facebook satış yapma süreci nasıl işler?
Facebook Mağaza Satış Yapma
Facebook Marketplace’a ek olarak, Facebook mağaza üzerinden de oldukça rahat satışlar yapabilirsiniz. Başlangıç olarak en uygun yer burasıdır. Facebook mağazalarla birlikte, kullanıcılar Facebook’tan hiç çıkmadan gezinirken sizin ürünlerinizi satın alabilirler. Bu rahatlık alışveriş yüzdesini arttırır.
Facebook alım-satım grupları da satış yapmak için kullanılacak yerlerdendir. Genelde bir konsept üzerine kurulan gruplarda hedef ürün etrafında hedef kitle toplanır. Bu grupların en büyük avantajı ürün satışı için hazır birçok hedef müşteriye ulaşma şansını size vermesidir.
Görüldüğü üzere, çeşitli işlem fonksiyonlarına sahip Facebook satış yapma konusunda yüksek bir esnekliğe sahiptir. Hedef kitleye kolay ulaşma, yüksek kullanıcı sayısıyla hızlı ve güvenli bir alışveriş vadeder.
Facebook’tan Satış Nasıl Yapılır?
Satış yapmak için öncelikle işletme hesabına sahip olmanız gerekmektedir. Ticari işlemler marka sayfası aracılığıyla gerçekleşir. Sayfanız varsa Facebook mağaza kurulumunu yapın. Bu sanal mağazayı kullanmak tamamen ücretsizdir. Ticari ve bireysel hesaplar sanal mağazada işlem yapabilirler. Eğer mağazanızın Instagram’da da görünmesini isterseniz, Instagram’da da işletme hesabınızın olması lazımdır. İşletme hesabınız varsa hesaplarınızı bağlayabilirsiniz.
Facebook mağaza oluşturma adımları aşağıdaki gibidir:
• “Mağazanızı oluşturun” sayfasına gidip “İleri” deyin. Halihazırda Shopify, BigCommerce gibi başka ortak platformlarda satış yapıyorsanız senkronize etmek için ürünleri içe aktarabilirsiniz. Sağ tarafta bulunan “Bir ortak platformu senkronize et” seçeneğini tıklayıp kurulumunuzu yapın.
• “Alışverişi tamamlama yöntemi” seçtikten sonra ilerleyin.
• Bir Facebook işletme sayfasında satış faaliyeti yürütmek istiyorsanız sayfanızı seçin veya yeni bir sayfa oluşturun. Seçtikten veya oluşturduktan sonra “İleri” deyin.
• Mağazanız için yararlanmak istediğiniz kataloğu seçin ve “İleri” düğmesine tıklayın. Seçeceğiniz kataloglar “mağazalar için katalog uygunluğu gereklilikleri”ni ihlal etmemelidir. Bu katalog sonradan değiştirilemez.
• Mağazanızın detaylarını kontrol ettikten sonra “Satıcı sözleşmesi”ni kabul edip “Ayarlamayı bitir” diyerek işleminizi sonlandırın.
Artık mağazanızı oluşturdunuz. Satış yapmak için hazırsınız.
Facebook Üzerinden Satış Yapmak Yasal mı?
Facebook üzerinden satış yapmak yasal mı sorusu kullanıcılar tarafından merak edilmektedir. Facebook satış yapmakla bir market üzerinden satış yapmak arasında hiçbir fark yoktur. Tamamen yasal bir şekilde satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Ancak satış yaptıktan sonra uygun vergi çeşidini bulup ödeme yapmanız gerekiyor. Vergi ödemesi yapılmazsa vergi cezası alabilirsiniz. Bunun dışında herhangi bir yasal prosedürle büyük ihtimal muhatap olmazsınız.
Facebook Marketplace Satış Yapmak
Facebook satış yapmanın birçok avantajı vardır. İlk akla gelen, yüksek kitleye erişme olanağıdır. Ayrıca, kullanıcı dostu olan uygulama arayüzü karmaşıklıktan uzaktır, bu da her türden insanın satış yapabilmesini sağlar. Facebook Marketplace‘in Ekstra avantajlarını saymak gerekirse:
• Basit ilan açma özelliği ile hızlı bir gönderi oluşturmanıza yardımcı olur.
• Lokal çevrede alışveriş yapabilirsiniz. Böylece kargo süreçlerinden sıyrılabilirsiniz.
• İstediğiniz bir ürün hakkında tarama yapmak kolaydır.
• Ait olduğunuz kitleden veya gruptan alışveriş yapmak isterseniz Marketplace araçlarını kullanarak bunu gerçekleştirebilirsiniz.
• Facebook Marketplace müşteriler ve satıcılar arasında etkileşim oluşturmak amacıyla fırsatlar sunar. Bu durum, sanal mağaza içinde hareketli bir piyasa oluşmasını sağlar.
• Facebook’un doğrulama yapmadan satışa konulan eşyaları Marketplace içinde göstermemesi, güven duygusunu arttırır. Eğer bir ürün satışa çıkarılabilmişse, Facebook tarafından onaylı demektir.
• Ürün hakkında 10 fotoğrafa kadar yayınlamaya izin verir. Farklı açılardan ürününüzü tanıtabilirsiniz.
• Facebook yüksek komisyon almaz. Diğer platformlara göre oldukça düşük yüzdeyle kesinti yaptığı için karınız artacaktır.
• Çok farklı sayıda ödeme seçeneğini mağazaya entegre eden Facebook, global anlamda sınırları tamamen ortadan kaldırmaktadır.
• Ürün satışı esnasında markanızın da reklamı yapılır. Kitlenizi büyütme şansı yakalayabilirsiniz.
Tüm bu avantajlardan yararlanmak için Facbook Marketplace kullanmanız önerilir.
Bir önceki blog yazımızı incelemek için https://roxmedya.com.tr/blog/tiktok-pk-nedir/ adresini ziyaret edebilirsiniz.