Facebook

Facebook Sayfası Açma (Adım Adım)

Facebook’un diğer sosyal medya sitelerine göre avantajı çok fazla sayıda kullanıcıya ev sahipliği yapmasıdır. Bu durum, hem şirketlerin hem bireysel kullanıcıların büyük kitlelere ulaşmasının önünü açmaktadır. Özellikle kuruluşlar için bu özellik oldukça önemlidir. Günümüzde artık her büyük şirketin bir Facebook hesabı vardır. Kullanıcı kitlesi diğer sosyal platformların da etkisiyle biraz değişse de reklamverenler için de hala önemini korumaktadır. Bu yazımızda Facebook sayfası açma hakkında tüm merak ettiklerinizi bulabileceksiniz.

Facebook Nedir?

2004 yılında TheFacebook olarak, 2005 yılından sonra da Facebook ismiyle sosyal medya platformu olarak hizmet eden Facebook, şu anda 3 milyarı aşkın aktif kullanıcı sayısıyla dünyada en çok kullanılan sosyal mecradır. Mark Zuckerberg ve Harvard’dan arkadaşları Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz ve Chris Hughes tarafından oluşturulmuştur. 

Kullanıcı dostu arayüzüyle birlikte karmaşık bir siteden uzak bir yapıya sahip olan Facebook, zorlanmadan kullanılabilmektedir. Bunun yanında ücretsiz olması, sürekli güncellenmesi, çok fazla fonksiyona sahip olması neden bu kadar kullanıcıyı barındırdığını açıklamaktadır. 

Facebook Sayfası Nasıl Açılır?

Facebook sayfası açma gayet basit bir işlemdir. Yalnızca dakikalar içinde bir Facebook hesabı sahibi olabilirsiniz. 13 yaş sınırı dışında kısıtlayıcı bir etken yoktur. Hesap oluşturmak için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:

Facebook.com adresine gidin ve “Yeni hesap oluştur” seçeneğine tıklayın. 

• Adınızı, cep telefonunuzu veya e-posta adresinizi, şifrenizi, doğum tarihinizi ve cinsiyetinizi girin. 

• “Kaydol” deyin. 

• Hesabınızı cep telefonu numaranıza veya e-posta adresinize gelecek onay bağlantısıyla onaylayın. 

Bu adımlardan sonra, onaylanmış Facebook adresiniz kullanıma hazır olacaktır. Sonrasında kişisel bilgilerinizi ve size ait görselleri siteye girmeye başlayabilirsiniz. 

Facebook İşletme Hesabı Açma

Facebook işletme hesabı, pazarlama aktivitelerinin bütününün hem firma hem de diğer iş ortaklarına entegre şekilde ilerlemesini sağlayan bir sistemdir. İşletme hesabı kullanmaya başladığınız anda iş arkadaşlarınız arkadaşlık isteklerini kabul ettiğiniz takdirde kişisel profillerinizi görebilmektedir. Facebook işletme hesapları her boyutta kuruluş için pratik ve efektif bir reklam alanıdır. 

Facebook’a reklam veren şirketlerin iş hesaplarını kişisel hesaplarından Facebook işletme hesabı ayırır. İşletme hesabının birkaç ekstra avantajı vardır:

• Facebook sayfalarınızla birlikte Instagram hesaplarınızı tek bir panel aracılığıyla yönetebilirsiniz. 

• Facebook üzerinden hedef odaklı reklamlar yapabilirsiniz. 

• Yürüttüğünüz sayfalar hakkında detaylı bilgi elde edebilirsiniz.

• Bağlı sayfalar ve reklam hesaplarıyla alakalı iş ortaklarınızın ve ajansların entegrasyonunu ayarlayabilirsiniz.

Facebook işletme hesabı açma artık Meta Business Manager aracılığıyla gerçekleştirilebilmektedir. Meta Business Manager kullanarak işletme hesabı açabilmeniz için önceden bir Facebook hesabınızın olması gerekir. Ayrıca, en fazla iki hesap oluşturabilirsiniz. Daha fazla hesap için kuruluşunuzdaki başka birileriyle çalışmanız gerekir. Business Manager’da işletme hesabını açmak için yapmanız gerekenler şunlardır:

business.facebook.com/overview adresine gidin. 

• “Hesap oluştur” butonuna tıklayın. 

• İşletmenizin adını girip iş e-postanızı girdikten sonra ilerleyin. 

• İşletmenizin bilgilerini girip gönderin. 

Bu işlemlerden sonra Facebook işletme hesabınıza sahip olacaksınız. 

Facebook Profesyonel Hesap Açma

Facebook Profesyonel Hesap Açma

Facebook’ta ana profilinizi profesyonel hesaba çevirdiğiniz anda içerik üreticisi olarak herkese açık bir sayfa oluşturabilirsiniz. Profesyonel modda, gelişmiş güvenlik özellikleri ve para kazanma gibi ek özelliklere erişebilirsiniz. Profesyonel hesaplar arkadaşlar yerine Facebook takipçi kazanmaya başlayabilir. Bu hesabın avantajları arasında aşağıdakiler sayılabilir:

• Profesyonel pano ile hesap istatistiklerinize ulaşabilirsiniz. 

• Arkadaşları takip etmeye davet edebilirsiniz. 

• Gönderi düzenleyici kullanarak arkadaşlara veya herkese açık gönderi paylaşın. 

• İçerik üreticisi olarak Facebook destek ekibinden yardım alma fırsatınız vardır.

• Facebook sizi diğer insanlara tavsiye eder, böylece keşfedilme şansınız artar.

Facebook profesyonel hesaba geçiş yapmak için uzun bir işleme gerek yoktur. İşletme hesabı oluşturmak için yaptığınız işlemlerin aynısını yaparak profesyonel hesaba geçebilirsiniz: 

business.facebook.com/overview adresine gidin. 

• “Hesap oluştur” butonuna tıklayın. 

• İşletmenizin adını girip iş e-postanızı girdikten sonra ilerleyin. 

• İşletmenizin bilgilerini girip gönderin. 

Uğur Çakar

RoxMedya blog editörü. Sosyal medya uzmanı. Sosyal medya hakkında merak ettikleriniz ve yaşadığınız sorunlar üzerine yazar. Teknolojideki son gelişmeleri takip etmeyi sever. Araştırır, çizer.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu